Reisverslag rondreis en wandelvakantie in Canada

Canada vlag
Gallery icon
Map icon

23-daagse autorondreis Charmante B&B`s van Oost Canada
Een prachtige B&B rondreis door het oosten van Canada, w...

www.bbi-travel.nl

9-daagse autorondreis Rocky Mountains & Vancouver
Korte hotelrondreis door de Rocky Mountains, die begint in C...

Meer rondreizen in Canada

Voor een rondreis vertrokken we naar West Canada. In drie weken reden we langs Provinciale Parken en Nationale Parken in Canada. We begonnen onze reis in Calgary waar we onze huurauto ophaalden. Na een nacht bijkomen en wennen aan het tijdsverschil verlaten we de provincie Alberta. We rijden naar Waterton Lakes National Park op de grens met de Verenigde Staten van Amerika. We verblijven twee nachten in de buurt van Waterton National Park waar we twee mooie wandelingen hebben gelopen. We vervolgen onze weg naar Fernie waar we leuke wandelingen wandelen bij Island Lake. Na twee nachten verlaten we Fernie en rijden we verder naar Nelson.

Bij Nelson rijden we naar Kokanee Glacier en wandelen een schitterende wandeling langs mooie bergmeren. Ook Nelson verlaten we na twee nachten waarna we doorrijden naar Manning Provincial Park. Van de eigenaar van de B&B krijgen we het advies om de Heather Trail te wandelen. Ook deze wandeling was ontzettend mooi. Na een volle dag in Manning Park rijden we Vancouver voorbij en stoppen we in Whistler. We nemen bij Whistler de kabelbanen naar boven en maken op de Whistler Mountain en de Blackcomb Mountain twee leuke wandelingen. Na Whistler rijden we naar Wells Gray Provincial Park. Hier hebben we twee volle dagen om vele leuke wandelingen te maken. We verlaten British Columbia weer en rijden de provincie Alberta weer in om naar Jasper National Park af te rijden.

In Jasper National Park hebben we wat pech met de wandelingen vanwege beren en gletsjer brokken die naar beneden komen. Maar toch kunnen we ook hier mooie wandelingen maken. De Icefields Parkway is een hoogtepunt van de rondreis door Canada. We maken leuke wandelingen en hebben ontzettend mooie uitzichten tijdens deze autodag. Ons bezoek aan Banff National Park is de eindbestemming van deze rondreis door Canada. We wandelen niet alleen bij Lake Louise, maar bezoeken ook Yoho National Park en Kananaskis Country. Daarna zit onze vakantie in West Canada erop en rijden we terug naar Calgary.

Voor een tweede vakantie vertrokken we weer naar West-Canada. Natuurlijk waren er nog wandelingen in de Rocky Mountains die we nog graag wilden doen, maar ook Revelstoke National Park en Vancouver Island wilden we graag bezoeken. Van Calgary zijn we dezelfde dag naar Canmore gereden waar we drie nachten verbleven. Van Canmore zijn we naar Radium gereden om Kootenay National Park te bezoeken. Na Radium reden we naar Revelstoke waar de Mount Revelstoke National Park en Glacier National Park bezochten. Na een lange dag rijden, kwamen we aan in Manning Provincial Park. Ook hier hadden we nog een paar wandelingen welke we graag wilden wandelen.

Na Manning Provincial Park reden we naar de Sunshine Coast. Op aanraden van het reisbureau hebben we hier twee nachten overnacht, waardoor we een hele wandel dag aan de Sunshine Coast hadden. De vertrek dag namen we de veerboot naar Vancouver Island om in Campbell River te overnachten. Hier was een Grizzly Tour geregeld en hadden we nog een dag om te wandelen. Van Campbell River reden we dwars over Vancouver Island om in Ucluelet te overnachten. Vanuit Ucluelet hebben we alle tijd gehad om het Pacific Rim National Park te verkennen. Vanuit Ucluelet reden we naar Sooke, waar we een dag de tijd hadden om verschillende korte wandelingen langs de kust te maken. Na Sooke namen we weer een veerboot om onze laatste dag van de vakantie in Vancouver te besteden. Vanuit Vancouver zijn we weer terug gevlogen naar Amsterdam.

We hebben genoten van elk uitzicht en van elke wandeling die we in de Provinciale Parken en Nationale Parken in Canada hebben gemaakt.

In het menu links vind je GPS tracklogs, foto’s en een beschrijving van alle wandelingen die we hebben gedaan.