Wandelen naar de Suspension Bridge - Tsitsikamma National Park - Rondreis in Zuid-Afrika

Zuid-Afrika vlag
Gallery icon
Map iconSuspension-Bridge-Tsitsikamma GPX tracklogSuspension-Bridge-Tsitsikamma KML tracklog

Zuid-Afrika - Compleet
rondreis per huurauto langs hotels...

www.snp.nl

Zuid-Afrika - KwaZulu-Natal & Kruger met de kids
gezinsvakantie per huurauto langs hotels, beehive en lodges...

Meer rondreizen in Zuid-Afrika

We komen in de middag aan bij Tsitsikamma National Park. We hebben nog een paar uur daglicht dus we pakken onze rugtassen en gaan aan de wandel. We wandelen naar de Suspension Bridge. Deze toeristische wandeling duurt ongeveer een half uur en is een kilometer lang. We komen langs het restaurant en reserveren alvast een tafeltje voor vanavond.

Daarna lopen we langs de gebouwen naar het strand. Aan de andere kant nemen we een trap omhoog en komen op het wandelpad naar de suspension bridge van Tsitsikamma National Park. Het hele pad bestaat uit korte trappen en vlonders. De trappen mogen ze houden, maar die vlonders lopen een stuk beter dan de boomstammen. Op dit populaire pad komen we veel wandelaars tegen.
Vlakbij de suspension bridge hangt een bord dat het pad is afgezet. Het pad is door verschuivingen verdwenen en wordt herbouwd. Gelukkig is er een omweg om toch bij de hangbrug te komen. We nemen het trappetje naar beneden. En dan komen we erachter dat de brug helemaal afgesloten is voor publiek. We mogen de monding van de rivier niet over. Later zien we dat de brug al sinds juli 2011 is afgesloten. We kunnen dus niet naar het uitzichtpunt aan de andere kant van de rivier. En klein beetje teleurgesteld lopen we weer terug. We dalen af naar Kerneels-se-Klip (Kerneels se Klip) en genieten van het uitzicht over de kustlijn van Tsitsikamma National Park.

Daarna wordt het tijd om terug te lopen naar Storm River Mouth Rest Camp. Terwijl we boodschappen doen, begint het hard te regenen. Gelukkig hebben we het eerste huisje en hoeven we niet zo ver door de regen. We hopen dat het morgen beter wordt, dan hebben we een langere wandeling gepland.

Lengte: 2 km
Hoogteverschil: 80 m

Gallery iconTop iconSuspension-Bridge-Tsitsikamma GPX tracklogSuspension-Bridge-Tsitsikamma KML tracklog