Wandelen naar Kinney Lake in Mount Robson Provincial Park - Canada

Canada vlag
Gallery icon
Map iconMount-Robson-Kinney-Lake GPX tracklogMount-Robson-Kinney-Lake KML tracklog

Groepsrondreis Canada West - Kampeer/hotel reis
Tijdens deze avontuurlijke rondreis door het westen van Cana...

www.sawadee.nl

15-daagse autorondreis Oost Canada
Een prachtige hotelrondreis door het oosten van Canada. U vl...

www.bbi-travel.nl
Meer rondreizen in Canada

We rijden vandaag van Wells Gray Provincial Park naar Jasper National Park, een kleine 350 kilometer met ruimte voor een wandeling. We besluiten naar Kinney Lake in Mount Robson Provincial Park te rijden. Na ruim de helft van de afstand zijn we spontaan verrast door het uitzicht op Mount Robson vanaf de snelweg. Doordat de besneeuwde berg redelijk alleen staat, valt Mount Robson goed op. Wat een leuk uitzicht tijdens deze autoreis naar Jasper National Park. Dit betekent ook dat we in de buurt komen van Mount Robson Provincial Park.

Al snel rijden we de parkeerplaats op bij het bezoekerscentrum van Mount Robson Provincial Park. Tijdens de voorbereidingen in Nederland zagen we dat de weg naar de parkeerplaats van de wandeling naar Kinney Lake dicht was, dus bij het bezoekerscentrum vragen we naar de wegcondities. De weg is weer open maar er zijn nog steeds wel wat werkzaamheden. Dus met de auto rijden we naar een overvolle parkeerplaats. De wandeling naar Kinney Lake is een zeer populaire wandeling in British Columbia in Canada. We vinden nog een parkeerplek en parkeren snel onze auto.

We trekken onze wandelschoenen aan en we beginnen onze wandeling naar Kinney Lake in Mount Robson Provincial Park. Het wandelpad loopt geleidelijk over 4 km 150 meter omhoog. Dus de wandeling naar Kinney Lake is niet al te steil en het pad is goed onderhouden. Her en der is wat schade aan het pad door water, maar over het algemeen is het wandelpad goed. In de bossen van Mount Robson Provincial Park zien we prachtige paddenstoelen, rode cornus canadesis en hele hoge bomen. De natuur rondom het bospad naar Kinney Lake is ontzettend mooi. Vlak voor Kinney Lake dalen we nog een klein stukje af, maar dan zijn we bij onze eindbestemming. Een ontzettend mooi Kinney Lake en een leuk uitzicht over Mount Robson. We kunnen nog een heel stuk doorlopen langs Kinney Lake, maar daar hebben we te weinig tijd voor. We zijn weer een tijdszone over gestoken en hebben een uur minder vandaag.

Op de picknickplaats bij Kinney Lake houden we pauze op een picknick bankje. We hebben een late lunchen genieten van dit super mooie uitzicht. Het is altijd adembenemend om de weerspiegeling van de bergen en bomen in het stille water te zien. Een uitzicht waar we uren naar kunnen kijken. Jammer genoeg moeten we nog naar Jasper National Park rijden, dus met tegenzin verlaten we Kinney Lake en wandelen terug naar de parkeerplaats van Mount Robson Provincial Park. De afdaling op de terugweg gaan snel en voor we het door hebben zijn we weer bij de auto.

Deze wandeling is leuk, kort en niet moeilijk te wandelen. Vanuit Jasper ben je met een uur ongeveer bij het bezoekerscentrum van Mount Robson Provincial Park. De lange variant van deze wandeling gaat naar Berg Lake en Berg Glacier is 19 kilometer enkele reis. Er zijn mensen die deze wandeling heen en terug op één dag doen, maar de meeste overnachten voor ze terug wandelen.

Lengte: 10 kilometer
Hoogteverschil: 150 meter

Gallery iconTop iconMount-Robson-Kinney-Lake GPX tracklogMount-Robson-Kinney-Lake KML tracklog