Wandelen naar Dog Lake in Kootenay National Park - Canada

Gallery icon
Map iconDog-Lake GPX tracklogDog-Lake KML tracklog

16-daagse autorondreis Hoogtepunten Van West Canada
Gunstig geprijsde en complete hotelrondreis door het westen ...

www.bbi-travel.nl

Canada - De noordelijke wildernis van Quebec
actieve rondreis langs natuurlodges en herbergen, inclusief ...

www.snp.nl
Meer rondreizen in Canada

Vanuit Radium rijden we terug naar Kootenay National Park om een wandeling te maken naar Dog Lake. In een aantal boeken hebben we gelezen dat deze korte wandeling erg mooi moet zijn. Dus op de Kootenay Highway slaan we af bij de parkeerplaats van Dog Lake. De parkeerplaats heeft betere tijden gezien en de picknick banken zijn in een slechte staat. We hopen alleen dat de wandelpaden nog goed zijn.

We beginnen de wandeling door de bossen richting de Campground. Deze is voor het seizoen al gesloten, dus over een verlaten kampeerterrein wandelen we naar de Kootenay River. Deze rivier steken we over met een ontzettend grote hangbrug. Aan de andere kant van de Kootenay River slaan we rechts af en wandelen over een mountainbike pad. Het wandelpad geeft af en toe leuke uitzichten over de bergen van Kootenay National Park, maar het merendeel loopt je door dicht begroeide bomen.
Bij een splitsing is het even zoeken naar het wandelpad. De meeste mensen nemen het wandelpad rechtstreeks naar Dog Lake dus het wandelpad is niet heel goed zichtbaar. Toch vinden we een uitgelopen pad in het bos en slaan rechtsaf het wandelpad naar Dog Lake in. Het wandelpad is ontzettend leuk om overheen te wandelen. Hoewel de spinnenwebben af en toe heel vervelend zijn is de omliggende natuur schitterend. We wandelen langs een klein beekje omhoog richting Dog Lake.

Bij Dog Lake zien we een wandelpad aan de linkerkant van het meer. We besluiten deze in te wandelen. Dit wandelpad gaat echter nergens naar toe en we besluiten om te draaien. Langs het meer zoeken we naar een boomstam om te genieten van de stilte om ons heen. Daarnaast genieten we van de natuur, de vissen in Dog Lake en de vele libellen die er rondvliegen. Na een lange pauze besluiten we terug te wandelen naar de auto.

Op het wandelpad bij Dog Lake slaan we links af terug naar de parkeerplaats. Het pad loopt redelijk steil omhoog. Dit hadden we niet verwacht, gezien we de heenweg niet heel veel hoogte verschil hadden. We wandelen door deze ontzettend mooie bossen kennelijk over een heuvel. Op de top van de heuvel staat een bankje. Voor ons is dit het teken dat we niet verder omhoog hoeven te wandelen. Via een steil pad wandelen we terug naar de Kootenay River en steken deze weer over. Daarna wandelen we over de verlaten campground weer terug naar de parkeerplaats.

De wandeling naar Dog Lake is ontzettend mooi. De natuur is schitterend en Dog Lake is een heerlijk verlaten meer. We hebben beide ontzettend genoten van deze relatief korte wandeling. Het is aan te raden om de wandeling als rondwandeling te doen. Zo hoef je maar 1 keer de steile heuvel over. Bij Dog Lake zijn genoeg boomstammen om even heerlijk tot rust te komen in deze mooie natuur. Maak tijdens het wandelen genoeg lawaai in verband met beren. Vraag bij het informatiecentrum in Radium naar beeractiviteit langs het wandelpad.